Rosa bandet

image61
Jag vet faktiskt inte varför, för även om jag själv tycker att det är oerhört viktigt och mycket angeläget att stödja forskningen och kampen mot bröstcancer, så har jag inte köpt mitt alldeles egna rosa band förrän idag.
Inne i stan, närmare bestämt vid Biblioteksgatan har de gjort så himla fint med stora rosa rosetter och företag som bl.a. Garnier, Inwear, Babyliss, Kelloggs, Lambi och Schwarzkopf har alla rosa produkter där hela eller en del utav försäljningen går till Cancerfondens forskning mot bröstcancer.
Oktober månad går i rosa till stöd för cancerförskningen. Missa inte lördagen den 27 oktober då det är Rosa lördag, dagen då gallerior och köpcentrum färgas i rosa till förmån för Rosa Bandet, och för att uppmärksamma oss alla om hur viktigt det är med en fortsatt och utvecklad forskning.

Det är verkligen inte för sent. Varje litet stöd kan rädda livet på din allra bästa vän, din syster, din mamma eller till och med dig själv. Så snälla, stöd Cancerfondens insamling i kampen mot bröstcancer, köp ett rosa band du också!  ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0